BOSK logo Vereniging van motorisch gehandicapten en hun ouders Home Kids Jongeren My BOSK Navigation Tabs
Actieve onderwerpen Actieve onderwerpen  Toon de lijst met forumleden Ledenlijst  Kalender Kalender  Doorzoek dit forum Zoeken  Help Help    RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  (Wachtwoord vergeten)
Volwassenen met Spina Bifida (gesloten)
 BOSK Forum : Spina Bifida : Spina Bifida - Publiek : Volwassenen met Spina Bifida (gesloten)
Bericht ikoon Onderwerp: amputatie onderbeen Verzenden Plaats een nieuw onderwerp
Schrijver Bericht
Marc Richter
Gastgroep
Gastgroep

Quote Marc Richter Beantwoordbullet Onderwerp: amputatie onderbeen
    Geplaatst op: 03 Sep 2006 om 13:03
Hallo,

Mijn naam is Marc Richter, ik ben 30 jaar, geboren met Spina Bifida en ik woon in Zwolle.
Sinds eind mei van het vorige jaar zit ik met een operatiewond op mijn voet die maar niet dicht wil. Die wond is er gekomen toen er ijzeren krammen uit mijn voet zijn gehaald. Nadat die krammen zijn verwijderd, ben ik er nog 3 keer aan geopereerd maar de wond gaat steeds weer open. En behalve die wond heb ik nu ook een teen die helemaal kapot is en onder de voet beginnen ook wat vervelende plekken te ontstaan. Kortom, dit alles heeft ertoe geleid dat de orthopaed mij het advies heeft gegeven om mijn voet c.q. mijn onderbeen te laten amputeren. Het is een hele grote en ingrijpende stap, maar het is echt duidelijk genoeg dat het zo niet door kan gaan en mijn gezondheid gaat er ook onder lijden. Ik heb het advies van de orthopaed dus ter harte genomen en zeer binnenkort zal die amputatie van mijn linker onderbeen dus gaan plaatsvinden.

Maar nu wil ik hierbij dus een oproep plaatsen naar mensen toe die wellicht hetzelfde hebben meegemaakt als dat ik straks ga meemaken. Ik ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zullen zijn die ook een dergelijke amputatie hebben ondergaan. Zo zou ik graag willen weten of een ander ook pijn heeft gehad na zo'n ingreep en misschien nog heeft? Bij mij zou de pijn, volgens de revalidatiearts, nog wel wat meevallen omdat ik heel weinig gevoel in mijn benen heb.
En wat zien anderen als voordelen en nadelen van een onderbeenamputatie?

Kortom, herken jij of herkent u zichzelf ook in bovenstaand verhaal, mail me dan. Alle reacties zijn welkom!

Groeten,

Marc
IP IP gelogd
Mirjam
Gastgroep
Gastgroep

Quote Mirjam Beantwoordbullet Geplaatst op: 28 Sep 2006 om 22:31
Hey Marc,

Ik wil je effe sterkte toewensen in deze moeilijke periode.
IP IP gelogd
Simone ter Horst
Gastgroep
Gastgroep

Quote Simone ter Horst Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 Sep 2006 om 21:34
Hoi Marc,

Ik heb gelukkig geen ervaring met dit probleem, maar wat ben ik blij dat de krammen in mijn voeten er niet uit hoeven.

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze zware tijd.

Ik denk dat wij elkaar kennen van de Bosk weken op werkenrode.

groetjes Simone
IP IP gelogd
Verzenden Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
u kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
u kunt geen antwoorden plaatsen in dit forum
u kunt geen berichten verwijderen in dit forum
u kunt geen berichten bewerken in dit forum
u kunt geen enquêtes creëren in dit forum
u kunt geen stemmen in enquêtes in dit forum

Deze pagina is gemaakt in 0,203 seconden.