BOSK logo Vereniging van motorisch gehandicapten en hun ouders Home Kids Jongeren My BOSK Navigation Tabs
Actieve onderwerpen Actieve onderwerpen  Toon de lijst met forumleden Ledenlijst  Kalender Kalender  Doorzoek dit forum Zoeken  Help Help    RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  (Wachtwoord vergeten)
Algemeen BOSK Forum - Publiek
 BOSK Forum : BOSK Vereniging : Algemeen BOSK Forum - Publiek
Bericht ikoon Onderwerp: G-Therapy (hersenbeschadiging te herstellen ?) Verzenden Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 3
Schrijver Bericht
cp
BOSK leden
BOSK leden

Lid geworden: 12 Aug 2008
Quote cp Beantwoordbullet Geplaatst op: 26 Jul 2010 om 14:16
Sorry ben niet MarkG,

maar heb wel veel ervaringen met mijn zoon met CP op het gebied van revalidatie en zo. Ik moet zeggen onze ervaringen en die van andere Nederlandse ouders zijn zeer positief over Belgie met name Leuven. Daar zijn ze behoorlijk serieus bezig, Nederland is nog lang niet zo ver, wij hebben nog niet eens een CP Poli of iets dergelijks en de meeste revalidatie artsen weten nergens van.

Wel gaat er in Utrecht binnenkort de eerste lokomat therapie van start, onze zoon heeft al eens met een Lokomat (soort robot loopband ) trial meegedaan en ik zal de wetenschappelijke resultaten nog eens opzoeken.

Voor info over Modafinil zie :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16900924

Onze zoon heeft ook CP met oorzaak PVL en toen hij 2.5 jaar was kon hij niet meer dan uw zoontje. Hij is nu bijna 9 maar het is voor ons fantastisch wat hij allemaal doet zo loopt hij hele afstanden in zijn looprek of aan de hand.
Is er sprake van scheefstand van de ogen dan kan dit zeer goed operatief behandeld worden. Ook zijn veel oog hand coordinatie spelletjes nuttig. Over Adeli therapie zijn al hele verhalen op dit forum geschreven maar is zeker interessant. Adeli in Polen werd door onze verzekering grotendeels vergoed omdat het een soort fysiotherapie is.

Wat betreft de genoemde stamcel transplantatie kan ik melden dat deze zeer veilig is omdat enkel gebruikt wordt gemaakt van eigen navelstreng bloed, bovendien is toestemming gegeven door de FDA. Probleempje is alleen dat wij navelstreng bloed voor onze zoon niet hebben opgesl*gen. Vroeger werd dit kostbare goedje gewoon weg gegooid.

Groet, Bram

IP IP gelogd
kaboutertje
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid

Lid geworden: 25 Jul 2010
Lokatie: België
Quote kaboutertje Beantwoordbullet Geplaatst op: 27 Jul 2010 om 12:12
Dag bram,
Wat ik me eerst en vooral afvraag is als modafinil zo goed is, waarom de neurologische kinderartsen dit dan niet voorstellen.
Ik heb het ook eens opgezocht op het internet en vnd er eigenlijk weinig over dat bewijst of beweerd dat het de herenen zou stimuleren.
Ik lees vooral dat het met het slaapritme te maken heeft.
je zegt dat je zoontje al meegedaan heeft met locomat, was daar verandering in te zien, en waarom zijn jullie daar mee gestopt?
Ik had graag reactie gekregen van therapien of medicate of dergelijke die echt lijken te werken, mensen die het zelf hebben gedaan en echt resultaat hebben gezien.
want op internet vind je zoveel verchillende soorten therapien of iets anders, maar kan moeilijk alle dingen gaan proberen en dan uiteindelijk geen resultaat boeken, want wij de ouders zijn beide zelfstandig en hebben dus niet al te veel tijd.

@marc G
is de G therapie nu al van strart gegaan en wat waren de resultaten?

groetjes

Aangepast door kaboutertje - 27 Jul 2010 om 12:44
IP IP gelogd
cp
BOSK leden
BOSK leden

Quote cp Beantwoordbullet Geplaatst op: 27 Jul 2010 om 13:58
Wauw kaboutertje,

Jij stelt wel stevige inhoudelijke vragen. Voor wat betreft de lokomat therapie is het een kwestie van mee mogen doen met een trial dit hebben we een aantal keer gedaan in Munchen. Nu staat er dus een in Nederland Utrecht en we mogen daar meedoen, men gaat pas begin volgende jaar van start. Hopelijk kan dat dan op wat meer reguliere basis, want een maandje meedoen is natuurlijk niet genoeg. De resultaten zijn dat je er beresterk van wordt in de benen dan en dat op een gecontroleerde manier. De andere kant is dat bij stevige spasticiteit de benen ook weer veel stijver worden. Maar dat worden ze toch wel, hiertoe gaan we twee keer per jaar naar Leuven om te botoxen en gipsen vooral de hamstrings. Dit laatste wordt in Nederland helaas niet gedaan, althans hebben wij nog niet voor elkaar gekregen. Het is dus eigenlijk een combinatie van ontspanning (zoals rekken en strekken ) en inspanning.
Een alternatief is natuurlijk de gewone loopband, Wij hebben de buck runner van Panatta.

Bram

IP IP gelogd
kaboutertje
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid

Quote kaboutertje Beantwoordbullet Geplaatst op: 27 Jul 2010 om 14:05
dag bram,
ja zo ben ik he, hi hi hi, ik moet alle weten he.
mijn zoontje kan nog niet zitten dus een gewone loopband is voor on dan geen oplossing he.
maar ik zoek gewoon dingen die al bewezen zijn en dan ook werken, in ons zoontje zijn kunnen of beter gegzegd niet kunnen.
groetjes
IP IP gelogd
cp
BOSK leden
BOSK leden

Quote cp Beantwoordbullet Geplaatst op: 28 Jul 2010 om 22:32
Hoi,

Toch nog even nagedacht over het lopen, bij onze zoon heeft het toch nog wel twee jaar geduurd voordat hij enigszins kon voortbewegen in een rollator. Dit duurde van z´n tweede tot vierde jaar. Voordat hij zijn rollator kreeg hebben we allerlei loop toestellen gehad geleend van het revalidatie centrum. We zijn begonnen met een soort loopfiets, zodat hij kon zitten maar wel zijn beentjes kon bewegen. Daarna allerlei soorten toestellen met tuigjes en ook een met een soort hang constructie en zitjes. Al kan een kind niet lopen dan nog is het de moeite waard om wat loop toestellen uit te proberen en dan stapje voor stapje wellicht vooruitgang te boeken.

De locomat zal zeker kunnen omdat dit juist bedoeld is voor mensen en kinderen die niet kunnen lopen. Men wordt als het ware opgehangen in een tuigje en de robot zorgt er voor dat de benen gaan lopen.

Groet, Bram

IP IP gelogd
kaboutertje
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid

Quote kaboutertje Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 Jul 2010 om 10:11
dag bram,
ik begin hetzo wat te begrijpen denk ik.
alleen dat het bij mijn zoontje zo is, dathij ook nog niet zelfstandig kan zitten, dus denk ik dat ze daar toch eerst mee moeten beginnen om hem dat te leren he.
zijn jullie via de arts doorgewezen naar die locomat of hoe zijn jullie daar terecht gekomen?
of waar kunnen wij daarvoor mss het beste voor terecht? wij zijn van belgie. en dat zullen we dan wel uit eigen zak moeten betalen denk ik, kost dat veel?
nogmaals bedankt,en sorry voor al mijnvragen.
groetjes
IP IP gelogd
Mark G.
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid

Lid geworden: 23 Sep 2009
Lokatie: Netherlands
Quote Mark G. Beantwoordbullet Geplaatst op: 31 Jul 2010 om 20:31
Hoi allemaal,

Allereerst excuus voor de late reactie. Heb het forum een tijdje niet gevolgd.

Huidige stand van zaken is als volgt. Dr. Oswal ontvangt binnenkort de video die ik van mijn dochtertje heb gemaakt evenals de in het Engels vertaalde medische rapportages. Vervolgens zal ik naar India afreizen op hem te ontmoeten en de G Therapy op te halen. Ik zal jullie bijpraten over de eventuele progressie. Het is geen wondermiddel. Er zijn ook kinderen waarbij er geen veranderingen optreden. We zullen zien.

Groet,
Mark
IP IP gelogd
cp
BOSK leden
BOSK leden

Quote cp Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 Aug 2010 om 14:06
Aan Mark :

Goed te horen dat je verder gaat met G-Therapy, ik hoor graag verdere ontwikkelingen.

Aan Kaboutertje :

Op dit moment is er een lokomat trial bezig in zurich :

http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT00887848?term=lokomat&rank=13

Informatie over de lokomat in Utrecht :

http://www.dehoogstraat.nl/onderzoeken/innovatie/lokomat

De trial in Zurich kan zonder kosten gevolgd worden ik weet nog niet hoe de kosten in Utrecht vergoed gaan worden

Bram

IP IP gelogd
<< Vorige Pagina  van 3
Verzenden Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
u kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
u kunt geen antwoorden plaatsen in dit forum
u kunt geen berichten verwijderen in dit forum
u kunt geen berichten bewerken in dit forum
u kunt geen enquêtes creëren in dit forum
u kunt geen stemmen in enquêtes in dit forum

Deze pagina is gemaakt in 0.064 seconden.