|
||
Actieve onderwerpen Ledenlijst Kalender Zoeken |
| Meervoudig Complex Gehandicapt - Publiek | |
| |
|
| Schrijver | Bericht |
|
christiaan4-10
BOSK leden
Lid geworden: 16 Apr 2008 Berichten: 2 |
![]() Onderwerp: busGeplaatst op: 28 Jul 2010 om 15:38 |
|
Helaas hebben wij een te laag inkomen om een nieuwe bus te kopen. of een aangepaste. 2e hands zijn de auto's te duur en onbetrouwbaar. nu wil de gemeente assen dat wij onze zoon per taxi vervoeren. hoe moet dit dan als we op vakantie willen moet hij dan ook maar in de taxi?een panda stoeltje of eeen ander stoeltje past geoon niet in de auto omdat wij te veel kinderen hebben. hoe moet ik dit aan pakken?
|
|
IP gelogd |
|
|
renate.67
Junior forumlid
Lid geworden: 23 Mei 2008 Lokatie: Netherlands Berichten: 50 |
![]() Geplaatst op: 29 Jul 2010 om 21:15 |
|
hallo
hoeveel kinderen heb je dan, wij hebben 3 kinderen waarvan 1 in pandastoel en 1 in gewoon kinderzitje op de achterbank (opel astra). Als je meer dan 3 kinderen hebt, kan je die in een gewone auto ook niet vervoeren toch? Renate |
|
IP gelogd |
|
|
gwehkamp
Senior Member
Lid geworden: 27 Dec 2007 Lokatie: Netherlands Berichten: 156 |
![]() Geplaatst op: 30 Jul 2010 om 11:07 |
|
U kunt een VALYS-kaart aanvragen. U kunt daarmee buiten Uw regio 700 km per jaar reizen. De begeleider mag gratis mee. Uw zoon betaalt ongeveer hetzelfdetarief als voor het gewone openbaar vervoer geldt.
Een beschikking van de gemeente, dat U recht hebt op regiovervoer voor gehandicapten is voldoende bewijs.Eventueel kunt U extra km's krijgen.
Het kan dus, maar het gezin moet van en naar huis apart reizen, dus het begrip gezamenlijkheid wordt zo wel aangetast.
|
|
IP gelogd |
|
|
Martine
BOSK leden
Lid geworden: 29 Jan 2008 Berichten: 18 |
![]() Geplaatst op: 30 Jul 2010 om 11:46 |
|
Ik heb wel eens gehoord dat je in sommige gevallen in aanmerking kunt komen voor subsidie, via een of andere stichting.
Volgens mij kunnen ze je daar bij MEE meer over vertellen.
Groet,
Martine
|
|
IP gelogd |
|
|
||
Spring naar forum |
u kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum u kunt geen antwoorden plaatsen in dit forum u kunt geen berichten verwijderen in dit forum u kunt geen berichten bewerken in dit forum u kunt geen enquêtes creëren in dit forum u kunt geen stemmen in enquêtes in dit forum |
|