Word lid!
6 mei 2016

"Mobieltoestel VS handfunctie!"

Foto mij zwart wit

Het mobiele toestel kan al een hele tijd niet meer ontbreken in het dagelijks leven, dit ding kan niet meer gemist worden. Je kunt er van alles mee. Natuurlijk bellen smssen, foto's maken, internetten, whatsappen, navigatiegebruiken, de verwarming hoger zetten. Chatten via Skype, je hartslag checken tijdens het sporten, je bankzaken regelen, je kunt er werkelijk alles mee. Zelf ben ik er ook een positieve gebruiker van. Al een hele periode, alleen tot er onlangs wat ontzettend stoms voor viel. Dit wil ik graag met jullie delen.

Als je een lichamelijke beperking hebt en de handfunctie is aangetast en de motoriek verstoord is valt een juiste telefoon aanschaffen niet altijd goed mee. Gelukkig zijn de laatste toestellen vrij groot waardoor het bedienen van deze apparaten veel makkelijker is en simpeler gaat. Sinds de afgelopen 2 jaar maak ik gebruik van zo'n telefoon. In het begin was het wennen omdat ik kleinere toestellen gewend was. Vrijsnel was ik er aan gewend. Het vergrote mijn wereld, ik was zelfstandiger. Wegens positieve ervaring sluit ik altijd een 2-jarig abonnement af. Dit is wel zo prettig voor mij. Je kunt vaak het abonnement zo prettig mogelijk voor jezelf instellen.

Tegenwoordig doe ik veel via internet. Het is gemakkelijk en snel. Dat is vaak wel het geval bij mij tot op de dag dat ik onlangs bedacht om mijn abonnement te verlengen. Bij veel providers mag je een paar maanden voordat je contact verloopt gebruik maken van een aantrekkelijke actie, waarop de provider natuurlijk hoopt dat de consument bij het bedrijf klant blijft. Dit is een logische gedachten. Ik zit al een hele tijd bij KPN waar ik met mijn ouders met nog meer dingen ben aangesloten bij hen, o.a. internet en televisie, zonder geen enkele problemen. En dat al jaren lang. Mijn abonnement verliep bijna en ik kon verlengen. Dit wilde ik online doen, tegenwoordig wordt bij iedere online bezoek bij wat voor bedrijf dan ook aangegeven "Vandaag besteld, morgen in huis." Dit wilde ik bij aanschaf van een nieuwe telefoon ook doen. Meestal ben ik daar voorzichtig in, maar ik had geen zin om hiervoor weer naar de winkel te moeten gaan, terwijl het via internet zo makkelijk kan, en ik het zelfstandig kan doen. En dat is een heel fijn gevoel als je met een hoop dingen hulp nodig heb. Je moet natuurlijk alles goed nalezen als je iets besteld, dit heb ik samen met mijn vader ook gedaan. Het was zo gebeurd, dit was fijn. Ik ging wel voor een kleiner en het nieuwste toestel van de laatste tijd. Regelmatig als ik iets bestel waar dan ook gaat het altijd goed. Dit was bij de eerste bezorging ook het geval. Alleen werd ik met mijn neus ontzettend op de feiten gedrukt, want ik kon helaas niet de telefoon bedienen vanwege mijn handfunctie. Terwijl ik 3 jaar geleden dat nog wel kon. Ik schrok ik ontzettend. Dan zie je op dat moment echt een achteruitgang. Toch wilde ik het blijven proberen en er niet aan toe geven. Zo'n insteek heb ik altijd, en ik dacht ik verzin hier ook wel weer een oplossing voor. Deze manier van handelen was en ben ik nou eenmaal gewend. Maar zelfs simpel een telefoonnummer invoeren om even te bellen was niet weggelegd. Die avond en nacht heb ik er niet lekker van geslapen, vaak leg ik dit soort situaties en voorval situaties vrij snel naast mij neer als ik erover praat, dan is het eruit, en kan ik het uiten. Alleen dit bleef maar knagen aan mij.  

Ik heb de volgende dag met een kennis van mij samen KPN gebeld, en de situatie voorgelegd, er werd aardig op gereageerd er werd mij een ander aanbod gedaan voor een ander toestel die ik wel zou kunnen bieden. Na deze keuze gemaakt te hebben zou mij qua kosten niets veranderen. Dit scheelt natuurlijk ook weer. De dag daarna zou de telefoon worden bezorgd, bij ontvangen toestel zou ik die andere toestel retour terugsturen. Op die dag was ik de hele dag thuis en zou het tijdsbestek vanaf 10:30 uur tot 15:30 uur zijn. Op deze aangegeven tijden is niemand geweest, een periode daarna werd mij verteld excuses voor de vertraging. Periode daarna keek ik weer. Toen bleek mijn toestel om 17:24 uur afgeleverd te zijn, voor deze bestelling moet getekend worden. Maar ik heb niemand gezien, en mijn ouders hadden ook niet getekend. Daarna heb ik meteen Postnl geprobeerd te bereiken, die vertelde dat er inderdaad stond dat het pakketje is afgeleverd, alleen dat er niet getekend is. Ik heb zelfs nog in de brievenbus gekeken, maar het toestel moest aan de deur afgeleverd worden. De medewerker van Postnl vertelde mij telefonisch dat het pakketje wellicht morgen bezorgd zou worden en vertraging heeft opgelopen. Helaas was dit de volgende dag dit ook niet het geval. Vervolgens heb ik contact gezocht via de chatfunctie van Postnl mij werd verteld dat er staat dat het toestel bezorgd hoort te zijn, maar dat er niet getekend is. Dus mij werd weer hetzelfde verteld, ook werd mij gezegd dat ik contact moest opnemen met de afzender van deze zending zodat zij dan een onderzoek kon starten wat betreft deze bezorging. Ik heb verschillende keren naar KPN gebeld. Iedere keer zou het opgelost worden, maar iedere keer viel er weer iets anders voor. Op een gegeven moment een boos bericht naar KPN verstuurd via de sociale media, vervolgens werd daar wel goed mee om gegaan, wilde ze een nieuw toestel opsturen, ter compensatie wat betreft het onderzoek, want het onderzoek zou dan 14 dagen duren. Maar dus hetzelfde toestel als ik nu al had, dus daar kan ik niets mee. Hoeveel keer had ik dat inmiddels al uitgelegd? Ik was de tel kwijtgeraakt. Vervolgens weer mijn voorkeur qua toestel aangegeven, maar werd mij verteld dat het toestel wat naar mij wens was het niet zou worden, weer uitgelegd dat ik alleen dat voorstel toestel zou kunnen bedienen. Na tekeer gaan en te dreigen over te stappen naar een andere provider. Werd ik dezelfde middag nog terug gebeld door de baas van de klantenservice. Toen heb ik weer het voorval uitgebreid uitgelegd. Eindelijk werd het begrepen, en heeft hij weer alle gegevens erbij gepakt en doorlopen. Vervolgens zou de volgende dag deze bestelling bezorgd worden. De volgende ochtend kreeg ik geen bevestiging qua Track code zodat je kon volgen waar je bestelling op dat moment is. Harstikke handig, maar ik ontving het niet. Vervolgens weer een bericht naar KPN verzonden, zij gaven mij toen wel de code alleen vertelde ze dat ze een storing hadden wat betreft de aanmelding bij post.nl en men wist niet hoe lang dit zou duren. Gelukkig kreeg ik een paar uur later op deze dag een track code met de mededeling wanneer mijn pakketje bezorgd zou zijn. Gelukkig had ik de dag daarna wel mijn toestel binnen. Ook zou ik nog een brief krijgen van Postnl waar ik mijn opmerkingen in kon formuleren, deze brief zou ik binnen 48 uur ontvangen. Deze kwam ook een paar dagen later. Gelijk ingevuld en op de post gedaan, helaas tot op de dag van vandaag ook nog niets van gehoord. maar blij dat ik mijn toestel heb, maar het heeft wel een hoop stress en frustratie gekost. Zou hier de Firma KPN er ook bij stil staan? volgens mij trekt hen de deur achter zich dicht, en doen ze hem de volgende dag weer open? Frustratie ten top bij mij en dit uitte zich natuurlijk volledig lichamelijk. Leuk?! NOT dus! 


Op 12 april ontving ik een mailtje van KPN met weer opnieuw een trackcode en een aanmelding voor een nieuw toestel. Dit was ook weer een mail van KPN. Dezelfde ochtend weer een berichtje verzonden naar KPN met deze mededeling. Met als reactie terug: ik zie inderdaad dat je de telefoon al binnen heb gekregen. Denk dat het niet helemaal goed is gegaan met het ordersysteem. Maar het zit al zo ver in het proces dat ik deze niet kan annuleren. Wanneer je het weigert bij de deur zal de order teruggedraaid worden. Excuses voor het ongemak hoor... Natuurlijk heb ik dit de volgende dag toen ze aan de deur kwamen geweigerd. Dit wordt dan terug gedraaid... Afschuwelijk al die rompslomp voor zoiets wat makkelijk hoort te zijn... Ik zou zeggen bestel nooit een nieuwe telefoon via internet de gouden tip!!

Wat vind jij ervan? Laat hier jouw reactie achter!

0 Reacties

Wil je mee discussiëren? Laat een reactie achter of maak een topic aan.

Aanmelden